Smått och gott

Det här inlägget kommer vara lite rörigt och handla om massvis med olika saker, ville bara förbereda er på det ; )

Jag ska hoppa två veckor tillbaka i tiden och bara säga att skolavslutningen blev super duper lyckad, riktigt trevlig kväll med kalasande och roligheter. Men den dagen innebar  inte bara positiva saker, förutom att det regnade näst intill hela dagen så var det sista dagen med Ei08b. En riktig toppen klass! Kommer sakna er alla så otoligt mycket, jag menar verkligen det! 

Kom hem halv fyra på lördagmorgonen efter skolavslutningen och då var det hopp i säng då jag skulle åka till Nybyggets Ridläder och jobba kvart över tio på lördagsförmiddagen. Jag var där i två veckor och jobbade och det var som vanligt slitsamt men samtidigt fantastiskt roligt!!! Kommer sakna Nybygget med, jag menar jag har jobbar där i snart fyra år och det har blivit som en vana att åka dit då och då och jobba.

I söndags när jag kom hem från Nybygget åkte vi direkt till pappas företag där jag ska måla lite fönster i sommar för att tjäna ihop lite pengar innan USA. Kanske inte världens roligaste jobb men det finns ju inget annat så det får duga.

Igår åkte mamma och jag upp till Stockholm när hon slutade, eftersom jag hade bokat tid på Amerikanska ambassaden idag vid nio på morgonen tyckte vi att det var skönt att åka dit dagen innan och bo på hotell så vi inte skulle behöva gå upp så tidigt imorse. Självklart passade vi på att shoppa lite också, jag köpte bla en sverigetröja som jag ska ha med mig till USA. Iaf så var jag på ambassaden idag, vi kom dit vid halv nio eftersom jag hört att det är bra att vara där en stund innan den bokade tiden. Det var inte speciellt lång lö utanför, jag väntade utanför i kanske 30 min. Jag småpratade med en tjej från Piteå i kön som ska åka till USA som Au-pair nu i Augusti, hon var väldigt trevlig och vi var ungefär lika oroliga/nervösa över att det skulle bli något strul med papprena eller någonting. Såhär i efterhand kan jag bara säga att det fanns absolut ingenting att oroa sig för! Visst de ställde några frågor och hela "riktiga" intervjun var på engelska men de var extremt simpla. De frågade exempelvis om det var mina föräldrar som skulle betala för resan, vad mina föräldrar jobbade som och om de jag skulle bo hos under året var mina hostparents.


Nu är det inte långt kvar tills jag åker, 40 dagar om jag ska vara exakt! Längtar så otroligt mycket, samtidigt som jag har ångest över att lämna allt. Konstig känsla kan jag lova.

Är det någon mer som åker 11 augusti?



SkolavslutningJag rider på nova 4år. (Jag rider med förlånga tyglar och sitter i stolsits jag vet) Jag rider på Nova fyra år ( jag är väl medveten om att jag har för långa tyglar och att jag sitter i stolsits, men det bjuder jag på =P )

Kommentarer
Postat av: alicia <3

emma, jag saknar dej jättemkt! <3

kommer inte klara mig utan dej när du ska vara i USA i ett helt år!!! :'/

du är världens bästaste storasyster, du finns alltid här och jag prata med dej om precis allt, fast jag inte har känt dig så länge, du betyder väldigt mycket! <3

jag älskar dig syster! <3

puss & kram lillasyster :')<33333333333333333333333

2009-07-03 @ 10:53:52
Postat av: Elsa :)

De är ett jättefint kort :D

2009-09-23 @ 15:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0