Informationsmöte!!!

Igår var jag och mina föräldrar på explorius informationsmöte i Stockholm. Innan mötet gjorde jag och många andra det engelska SLEP testet, det var iindelat i två delar, första delen var en hörövning som höll på i ca 45 min, den var skrattretande enkel. Man fick ett häfte med numredade bilder i och så fick man göra olika alternativ på vad som hände på bilden och så skulle man välja det altervativ som man tyckte stämde bäst överens med bilden. Exempelvis så var det en bild på några fåglar som stod på en strand, nu kommer jag inte exakt ihåg vilka alternativen var men ungefär såhär var de; 1) The birds are flying 2) The birds are eating 3) The birds are standing near the water 4) The birds are swimming. Inte så komplicerat precis, men läsförståelsen var lite klurigare tyckte jag, så den blev jag inte riktigt klar med men Pierre sa att det inte spelade någon roll :P

Själva informationsmötet var väldigt långt, ungefär fyra timmar tror jag men det var ganska intressant faktiskt. Speciellt att höra gamla utvytesstudenter berätta om hur de hade haft det under sitt år och så :D

För övrigt har jag börjat maila lite med Carmen, det känns kul att lära känna henne lite innan jag åker för vi ska ju trots allt leva väldigt nära varandra under hela året, då vi ska dela rum och så. Men hon verkar trevlig tycker jag, vi har ungefär samma intressen, gillar hästar och så men jag vet inte om vi kommer ha möjlighet att hålla på med hästar i USA, troligtvis inte. Carmen är i alla fall 93:a alltså ett år yngre än mig. Hon ska inte till NY innan hon åker till Rick och Judy, hon landar i Atlanta Georgia den 13 augusti så jag antar att jag också kommer till dem någon gång runt 13 :D

När jag pratade med Rick i veckan frågade jag om jag får dejta när jag är där, jag hade förväntat mig att jag inte skulle få det eftersom det står i deras regler att sex and hickeys are not allowed, men vi fick dejta så länge vi kommer ihåg vad reglerna är sa han :)

Just det igår på mötet så sa de att det var vanligt att värdfamiljerna tog kontakt med sina studenter innan de har fått sina placement dokument. Jag har inte fått något dokument även fast min familj tog kontakt med mig för ungefär tre veckor sen men jag har tänkt att eftersom jag och Pierre mailade om min placering så kanske jag inte skulle få något dokument. Iaf så sa jag igår att jag inte har fått något dokument trots att det var över tre veckor sedan familjen kontaktade mig och tydligen så skulle jag ha hört av mig till Pierre på en gång när de kontaktade mig men han sa att det kunde ju inte jag veta att jag skulle göra så nu ska jag maila honom så han kan ta reda på varför jag inte har fått dokumentet. Om det antingen har kommit bort på posten eller om det är något som inte är klart i USA ännu, tex skolan eller så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0