News...

Det har hänt en hel del sen jag skrev om USA sist, vet inte riktigt vart jag ska börja.... Jag har pratat ganska mycket med mina värdföräldrar nu på senaste tiden, både via msn, mail och en gång till i telefonen. De är verkar väldigt trevliga! De har skickat bilder på sig själva och på rummet Carmen och jag ska dela på, rummet är gansla litet men det kan nog bli mysigt tror jag :) Jag frågade Rick (värdpappa) om han visste när jag skulle komma till dem, han sa att han inte visste exakt men att han trodde att jag skulle komma mellan den 10 och den 18 augusti, så det är inte så länge kvar nu, bara lite mer än tre månader. Jag vet inte om jag vill att tiden ska gå fort eller långsamt, när jag läser andra blivande utbytesstudenters bloggar så är de helt exalterade över att de snart ska få åka men jag känner att tiden bara rinner mig ur händerna, det finns så mycket jag vill hinna med innan jag åker, det finns så många jag vill umgås med och det finns så många människor jag är rädd att jag inte ska klara mig utan. Jag gillar mitt liv här i Sverige så mycket just nu´, det händer bra sakerr hela tiden. För ungefär ett år sedan var mitt liv ganska händelselöst och trist, men nu händer allt på en gång, men det är väl så det ska vara antar jag. Men även fast jag känner så här just nu så betyder inte det att jag inte vill åka. Det här har varit min dröm så himla länge nu och jag tänker inte låta den rinna ut i spillo. Jag ska åka till Illinois och ha the time of my life :D


När jag pratade med Rick häromdagen på msn frågade jag vilken årskusrs jag kommer gå i. Han sa att han inte var riktigt säker men han trodde att jag skulle bli senior, för om man är junior så måste man göra massa test inför collage. Jag hoppas verkligen att jag blir senior haha, men om jag blir junior så blir det nog bra det med :) 
        Rick frågade mig också om jag ville gå på carnival när jag kommer till dem för tydligen så är det någon slags carnival just då och de brukade tydligen ta med sina utbytesstudenter dit =)


De har skickat deras "regler" de har i sitt hus, jag förväntas att hjälpa till att duka, diska, ge hunden och katten mat, gå ut med hunden, städa rummet tsm med Carmen på söndagar, och byta lakan i min säng på söndagar. Jag får heller inte dricka alkohol, röka, ha sex eller ljuga för Rick och Judy. Jag antar att det är bäst att följa de där reglerna ganska noga, speciellt de sistnämnda för Rick berättade för mig att de hade haft en utbytesstuden som hade sagt att hon skulle sova hos en tjejkompis, men de hade fått reda på senare att hon hade sovit hos en kille och då hade de kicked her out och jag vill ju inte bli hemskickad direkt det skulle ju vara världens fail :P


Förövrigt så har jag skickat ett mail till Carmen på spanska idag, Judy och Rick har försökt få tag på henne hur länge som helst men hon svarar inte i telefon och de har bara pratat med henne på msn en gång. De tror att hon är nervös, antagligen för att hon kanske inte är så bra på engelska eller något. Judy och Rick vill ju ändå att vi ska lära känna varandra lite innan vi kommer till USA så då tänkte jag att eftersom jag kan lite spanska så kan jag lika gärna skriva ett mail till henne och så :P

Det här inlägget blev lite deppigare än vad jag hade tänkt mig, det låter värre än vad det egentligen är :P

Kommentarer
Postat av: Louise

Ja men det är ju trevligt med en liten stad:)

Ja jag är rätt glad att bo när s.f. Men det är ju inte det som är det viktigaste utan skolan och familjen:) Ja jag har också varit inne på skolans hemsida men sen har jag talat med en svensk tjej som är utbytesstudent i ripon just nu och hon går på samma skola som jag ska göra. Så jag har fått reda på dresscode, vilka språk och sporter som finns och så. Jag har inte fått en värdfamilj ännu, utan en välkomstfamilj som letar värdfamilj åt mig i Ripon. Men jag var tvungen att först få en välkomstfamilj för att de skulle kunna skriva in mig på skolan. Men jag hörde av ef i veckan att min välkomstfamilj letade för fullt familjer åt mig:)

Jag såg att du hade ganska bra kontakt med din:) De verkade stränga, men det är nog bra:)

Är du 91 eller 92 förresten?

2009-05-03 @ 21:43:15
URL: http://luiced.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja men det är ju trevligt med en liten stad:)

Ja jag är rätt glad att bo när s.f. Men det är ju inte det som är det viktigaste utan skolan och familjen:) Ja jag har också varit inne på skolans hemsida men sen har jag talat med en svensk tjej som är utbytesstudent i ripon just nu och hon går på samma skola som jag ska göra. Så jag har fått reda på dresscode, vilka språk och sporter som finns och så. Jag har inte fått en värdfamilj ännu, utan en välkomstfamilj som letar värdfamilj åt mig i Ripon. Men jag var tvungen att först få en välkomstfamilj för att de skulle kunna skriva in mig på skolan. Men jag hörde av ef i veckan att min välkomstfamilj letade för fullt familjer åt mig:)

Jag såg att du hade ganska bra kontakt med din:) De verkade stränga, men det är nog bra:)

Är du 91 eller 92 förresten?

2009-05-03 @ 21:43:48
URL: http://luiced.blogg.se/
Postat av: Louise

Hehe jaa, fast inte chicago dåra som du är närmre:P Har alltid velat åka till den staden verkar vara en fin stad:) Åhhh vad roligt! Jag vill också ha värdfamilj!Ja det förstår ja:) Aha det var ju bra, men det är nog bra att värdfamiljen har regler för då verkar de ju vara en bra familj också som bryr sig om en. Okej:) Nej jag är 91:P

Men har du fått reda på än vilket datum du åker? Jag har en kompis som åker med explorius och hon har redan fått reda på datujm när hon fick värdfamilj;)

2009-05-04 @ 19:15:28
URL: http://luiced.blogg.se/
Postat av: Louise

Haha nejj precis. Sacramento verkar vara en väldigt fin stad och är en timme från Ripon ungefär.

Men det är ju väldigt kul att du har fått så tidigt. Jag vill verkligen ha, men får nog lite senare in mot sommaren. Ja det förstår jag också och sen står det ju i alla organisationers regler att man verkligen INTE får dricka. Jag tycker det är bra eftersom USA är ju faktiskt helt annorlunda. Det är ju väldigt mycket mer brottslighet och man kan faktiskt riskera att råka mycket mer illa ut om man dricker och inte passar tider.

Fast troligen kan ju en del regler vara lite jobbiga. Men man får bara anpassa sig och inse att man faktiskt bor i ett annat land.

Jaha gud vad roligt. Nej det ska jag inte, det är ju 10 000 kr till hos ef. Men jag var på språkresa för två år sedan och det är ju ungefär samma sak. Men du ska väl på förberedelseläger med explorius i NY för det ingår väl?

2009-05-05 @ 21:36:00
URL: http://luiced.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja precis och det känns bra att veta vart jag ska iaf. Precis så det är ju bra att det finns regler. Jo visst kan de ju släppa lite på oss när man lärt känna dem. Men familjen har ju sina regler och organisationen har sina regler så man har skit många regler att anpassa sig till haha;)

Ja precis det är det, så jag skulle hellre vilja åka med på loven istället och betala för det. För då kan man ju välja öst, södern eller väst. Och jag kommer ju att bo i väst så känns ju onödigt att typ åka till s.f. Men jag skulle gärna vilja hänga med på loven till Florida eller NY:) Men det kostar ju också;) Har explorius också sådana discovery tours?

Har du facebook förresten?:)

2009-05-09 @ 23:55:45
URL: http://luiced.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0