NY


Okej nu har jag entligen en liten stund over sa jag ska hoppa nagra veckor tillbaka i tiden och beratta om New York.

Tisdag 11/8: Vi landade ungefar 1 pm pa Newark airport, som ar vaaaldigt stoooor! Nar alla hade hamtat sina vaskor och kommit igenom passkontrollen gick vi ut och vantade pa minibussen som skulle kora oss till hotellet. Den var liten sa vi fick aka i omgangar, jag hade tur och fick aka med forsta omgangen. Val framme gick jag, Camilla och den andra tjejen som vi delade rum med (kommer inte ihag hennes namn, what a shame!) och checkade rummet, det var helt okej frascht forutom alla heltackningsmattor som jag hatar. Eftersom vi inte skulle aka in till NY forrens dagen efter och det fanns begransat med saker att gora runt omkring hotellet gick vi ut och chillade vid poolen. Vid klockan sju samlades vi i och at i restaurangen, och da var jag trott ma jag saga da jag hade varit uppe alldeled for manga timmar. Efter maten gick vi upp pa rummet och sa smaning om gick vi och la oss.

Onsdag 12/8: Vi akte in till New York 8 AM, pa vag in kunde man se alla stora byggnader, det var ganska maktigt! Explorius hade hytr en buss och en guid, pa formiddagen akte vi mestadels runt i bussen och kollade pa olika sevardigheter bla Metropolitan museum of art, Constance Billiard (skolan i gossip girl), rockrfeller center mm. Vi gjorde aven nagra stopp bla i Central Park, det var valdigt fint dar och man kan inte fatta att man ar i en av varldens storsta stader nar man ar inne i den parken. Pa eftermiddagen fick vi vandra runt for oss sjalva, jag och nagra andra tjejer gick runt pa manhattan och kollade i butiker och gick till times square. Klockan 6 PM samlades vi vid bussen och akte till hotellet dar vi at for att sedan ga och lagga oss.

Torsdag 13/8: Aven denna dag akte vi in till NY vid 8 AM, pa formiddagen akte vi runt pa guidad tur och kollade in Brooklyn, Soho, Little Ittaly och China Town. Vi gjorde aven ett stopp och kollade in Ground Zero och akte en battur for att komma narmare Frihetsgudinnan. Efter klockan ett fick vi fir tid och jag Camilla och Hanna gick runt i Soho och shoppade. Nar vi val kom tillbaka till hotellet var jag trott som aldrig forr, oj oj oj vad jetlag kan ta knacken pa en. Vi stannade uppe lite langre denna kvall och packade och fixade iording allt for att slippa det dagen efter.

Fredag 14/8: Jag planerade att ta en valfortjant sovmorgon dagen till ara men det gick ju sadar (jetlag) jag var klarvaken 8 AM och ni som kanner mig vet att jag hatar att ga upp tidigt. Tjejen som jag har glomt bort namnet pa lamnade rummer 5 AM och Camilla akte 8 AM. Jag behovde inte vara pa flygplatsen for ens 2:30 AM sa jag gjorde inte mycket den formiddagen, fixade mig plockade iordning allt och at lunch med en kille som skulle aka samma tid som mig (bara vi kvar av alla studenter, alla andra hade redan akt). Nar vi hade atit gick vi till poolen och satt sar ett tag innan vi akte. Allt pa flygplatsen gick smartfritt och mitt plan lyfte pa planerad tid. Det var det minsta plan jag nagonsin flygit i, jag var nastan radd tll en borjan for att det var sa litet, pa ena sidan mittgangen var det tva saten och pa andra sidan var det ett :O Pa plandet fran sverige var det tva saten till hoger fyra saten i mitten och tva till vanster, lite skillnad kan man saga. Flygresan gick bra och pa flygplatsen stog Rick och Judy och vantade pa mig.

Min roomis Camilla.

Berattar om hur mitt liv ser ut i Johnston City inom en snar framtid. Til then, peace out!

Kommentarer
Postat av: Mamma

vilken häftig upplevelse att ha sett NY

2009-09-05 @ 06:40:33
Postat av: Hanna

Hej!

Jag hoppas du har det bra i din nya stad och familj!:D Hör gärna av dig ngn gång när du har tid;)

har du skype?

2009-09-08 @ 08:48:19
URL: http://hannasord.blogg.se/
Postat av: andrea

hoppas allt är ok! Eftersom du inte har bloggat på ett tag. 'Jag saknar dig, ha det bäst <3

2009-09-17 @ 13:22:35
URL: http://aandria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0